3dsmax basic tutorial wanted

Announcements, requests and support regarding the 3DS MAX exporter
Post Reply
5 posts • Page 1 of 1
loran
Posts: 4
Joined: Fri Nov 10, 2006 1:15 am

3dsmax basic tutorial wanted

Post by loran » Fri Nov 10, 2006 1:18 am

please, someone could share a working tutorial on instaling properly Indigo and scene parameter from max.
when render I have an error path1, xml can't be write or something... I de like to test but can't.
the txt file wihin the exporter isn't really clear.
thx people

User avatar
u3dreal
Posts: 346
Joined: Sun Jul 02, 2006 10:36 am

Post by u3dreal » Fri Nov 10, 2006 3:08 am

rtfrm

read the f.. readme ..

cheers

u3dreal ;)

loran
Posts: 4
Joined: Fri Nov 10, 2006 1:15 am

Post by loran » Fri Nov 10, 2006 3:34 am

http://www.indigorenderer.com/joomla/in ... &Itemid=62
unrar Indigo to "C:\Indigo"

Max Exporter:
http://irrdev.com/ktuser/u3dreal/Export ... I0.612.rar
----------

copy files from "Exporter\scripts" folder to Maxroot\scripts\
copy files from "Exporter\UI" folder to Maxroot\UI\MacroScripts\
copy files from "master" folder to "indigofolder" on YOUR MACHINE -- must be done to run Indigo locally
edit m2i.ini to set your indigodir (??-the default point to "C:\Indigo"-why changing this?)

Start Max
- Go to "Customize" -- "Customize User Interface"

- now select the toolbars tab.

-select "U3D Tools" from Category

-now you can drag and drop the Max2Indigo to the top toolbar or anywhere you want

3d Scene:
-apply Indigo materials to objects.

-set camera / lights

-Press "Max2Indigo" button


then you have an error...
what s wrong up there??
Im using max9

User avatar
psor
1st Place Winner
Posts: 1295
Joined: Sun Jun 25, 2006 1:25 am
Location: Berlin
Contact:

Post by psor » Fri Nov 10, 2006 4:25 am

Heya loran!

You have to use the NEW exporter to work with max9, ... dunno
what changed, but till v0.6.14 it was not working with max9. Last
time I tried max9 with the exporter I had v0.6.14 installed ... *LOL*
I I was getting an error. So, I hope this will help you a bit to start
and btw. use a target cam and NOT a free one or you'll get another
error. Erm, ... one more ... the last exporter beta2 is a bit broken,
so let the exporter use the default.xml. ;o)

edit: Uhm, ... forget to add, you have to use the NEW Indigo beta
also, ... because of the new exporter! :P :D

Well, ... just one more time ...................... NEW! *SCNR*

*muuuhaahahahahahah*


take care
psor
"The sleeper must awaken"

loran
Posts: 4
Joined: Fri Nov 10, 2006 1:15 am

Post by loran » Fri Nov 10, 2006 5:26 am

ok! thx! it works now. I have a skylight too in the scene and it dont like it too!

Post Reply
5 posts • Page 1 of 1

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest