I try to realized the "city displacement"( image by "zomb") in 3dmax. I used the diplacement parametric deformer .....after I convet all in editable poly..this model have 160.000 face and Maxigo export it in 10 second in pentium 4 HT 3,o6 ghz.+1giga ram
I post the scene and the image result
n.b. I expot from max to indigo in obj
I hope the it can be help you
filippo
sorry for my poor language
the quality image it's very very low
Maxigo work whit the diplacement of 3dmax
Maxigo work whit the diplacement of 3dmax
- Attachments
-
- Desktop.rar
- file max and map
- (36.78 KiB) Downloaded 249 times
-
- Untitled-frame-0000.png (1 MiB) Viewed 3123 times
Last edited by filippo on Thu Nov 29, 2007 8:02 pm, edited 1 time in total.
2x Xeon quad core ghz 2.66(8 core)+4g ram+quadro fx
2 x Xeon Quad 5540 (16 core)+16GB ram+ Nvidia GTX 295 1800mb
- rosario975
Ciao Filippo...
ho provato anche io ad usare il displace di max ma sai cosa mi capita che all'interno di una scena se uso il displace di max non mi fa mettere alcuna texture per mappare l'oggetto col displace, devo metterci un materiale solo con colore altrimenti non me la esporta la scene
Capita anche a te?? hai fatto una prova??

ho provato anche io ad usare il displace di max ma sai cosa mi capita che all'interno di una scena se uso il displace di max non mi fa mettere alcuna texture per mappare l'oggetto col displace, devo metterci un materiale solo con colore altrimenti non me la esporta la scene
Capita anche a te?? hai fatto una prova??

ciao, domanda interessante, provo e ti faccio sapere....se non ti dispiace inserisco la traduzione al messeggio, cosi che anche le nostre notizie giugano agli altri utenti..ok?rosario975 wrote:Ciao Filippo...
Capita anche a te?? hai fatto una prova??![]()
![]()
traslate from rosario975 " I try to use the displacemment in 3dmax, but, after the export it's stop if I use a material whit a textures...., I must put otherwise us an alone material with color...have you ever tired?"
filippo" great question...I test it noe!!!!
sorry for my poor language
2x Xeon quad core ghz 2.66(8 core)+4g ram+quadro fx
- rosario975
- rosario975