What Is Wrong???

Announcements, requests and support regarding the Blender Indigo export script
Post Reply
15 posts • Page 1 of 1
User avatar
kikeonline
3rd Place Winner
Posts: 160
Joined: Wed May 21, 2008 2:47 am
Location: Nicaragua

What Is Wrong???

Post by kikeonline » Wed Aug 06, 2008 1:41 pm

INDIGO MASTERS! I NEED YOU HELP! :(

BLENDER MODEL: http://zeldaoca.tripod.com/Concurso.blend RIGHT CLICK> SAVE


Ok i want to render this model, but i got this for the first time...
Image

Then I found out that I didn't put an Exit portal.. (i'm so stupid)... But I got this...
Image

v_mulligan
Posts: 126
Joined: Wed Nov 28, 2007 9:16 am

Post by v_mulligan » Wed Aug 06, 2008 2:10 pm

My guess is that you've got the camera focal plane set wrong, so you're focussing on a point that's either much too close to the camera or far behind your model. I did that once :P .

User avatar
Borgleader
Posts: 2149
Joined: Mon Jun 16, 2008 10:48 am

Post by Borgleader » Wed Aug 06, 2008 2:23 pm

Well first you shouldn't need an exit portal. It just makes things quicker sometimes (rendering that is).

Man that is really weird. At first i thought your DOF was fuxorred so i change it to where the staircase is. Then I figured (onh maybe the sun lamp is too far) no effect...then i figured (hey maybe the material sux) cuz its the basic gray one, well turns out its not that either. its realllly weird.
but in the end. its your camera's position that "sux". put it inside the

staircase and make it face the window. you'll see something.

now why does your camera position suck? because its INSIDE the wall :lol: or at least thats what it looked like.

well anyway, hella nice scene you got there :) but for god's sake pleae texture it a little!!!! or i will :wink:

P.S: Mind if I render it for a while? just for the sake of it. willl give results tomorrow (if you mind ill stop it and "burn my computer")
Attachments
im1217988684.png
Heres what i was talking about (inside stairwell facing window)
im1217988684.png (1.13 MiB) Viewed 2969 times
benn hired a mercenary to kill my sig...

StompinTom
Indigo 100
Posts: 1820
Joined: Mon Sep 04, 2006 3:33 pm

Post by StompinTom » Wed Aug 06, 2008 2:27 pm

seems to render alright with me....
only thing i did was apply scale to all objects in the scene (ctrl-A) and move the camera inwards a tiny bit. lemme know if that does it.

User avatar
Borgleader
Posts: 2149
Joined: Mon Jun 16, 2008 10:48 am

Post by Borgleader » Wed Aug 06, 2008 2:28 pm

StompinTom wrote:seems to render alright with me....
only thing i did was apply scale to all objects in the scene (ctrl-A) and move the camera inwards a tiny bit. lemme know if that does it.
its probably the "moving it inwards a bit" could you try it again but just scaling? because i RLY think the camera is inside the wall in his file.
benn hired a mercenary to kill my sig...

User avatar
kikeonline
3rd Place Winner
Posts: 160
Joined: Wed May 21, 2008 2:47 am
Location: Nicaragua

Post by kikeonline » Wed Aug 06, 2008 2:32 pm

OH!!!
Let me try that right now!!! :o :o :o :o

Render all you want! I will post my render too, with my quad 2.88 pc.

I haven't texture because I always check illumination first, especially in big scenes like this.

thanks a lot :P

StompinTom
Indigo 100
Posts: 1820
Joined: Mon Sep 04, 2006 3:33 pm

Post by StompinTom » Wed Aug 06, 2008 2:38 pm

haha yeah just checked. if you look real closely, you can see that the camera is just OUTSIDE of the wall. the wall lies right between the cameras position and the start of its clipping plane, that is why you can "see through it" except when you render it. Indigo doesnt put up with no clippin planes! (unfortunately... ;))

User avatar
kikeonline
3rd Place Winner
Posts: 160
Joined: Wed May 21, 2008 2:47 am
Location: Nicaragua

Post by kikeonline » Wed Aug 06, 2008 2:43 pm

LOL :lol: LOL :lol:

8)
Image

Tha problem was the camera exactly in between the wall...

(i will post texture/WIP version in the WIP thread)

thanks!
I seriously need your msn contacts guys, do u have any?

User avatar
Borgleader
Posts: 2149
Joined: Mon Jun 16, 2008 10:48 am

Post by Borgleader » Wed Aug 06, 2008 2:45 pm

Hop on to IRC :)
benn hired a mercenary to kill my sig...

User avatar
Borgleader
Posts: 2149
Joined: Mon Jun 16, 2008 10:48 am

Post by Borgleader » Thu Aug 07, 2008 10:57 am

Heres that render from the other day
Attachments
im1217988684.png
Inside stairwell shot
im1217988684.png (615.95 KiB) Viewed 2821 times
benn hired a mercenary to kill my sig...

User avatar
kikeonline
3rd Place Winner
Posts: 160
Joined: Wed May 21, 2008 2:47 am
Location: Nicaragua

Post by kikeonline » Thu Aug 07, 2008 11:56 am

And here is mine :D
Attachments
im1218028609.png
im1218028609.png (902.15 KiB) Viewed 2814 times

User avatar
Borgleader
Posts: 2149
Joined: Mon Jun 16, 2008 10:48 am

Post by Borgleader » Thu Aug 07, 2008 12:00 pm

Holy shit NICE! :)
benn hired a mercenary to kill my sig...

Woodie
Posts: 188
Joined: Thu Oct 11, 2007 2:25 am

Post by Woodie » Thu Aug 07, 2008 2:06 pm

language mister ;D.

User avatar
ViennaLinux
Posts: 191
Joined: Thu Jul 26, 2007 9:26 am
Location: Vienna/Austria
Contact:

Post by ViennaLinux » Thu Aug 07, 2008 7:54 pm

its such a beauty ... damn i really need to concentrate on modelling.
I always waste my time with indigos material settings and preview renderings :-(

:oops: :oops: :oops:
Core2duo e6600 @ 3.1GHz watercooled at default VCore ^^

User avatar
Kram1032
Posts: 6649
Joined: Tue Jan 23, 2007 3:55 am
Location: Austria near Vienna

Post by Kram1032 » Fri Aug 08, 2008 4:48 am

ViennaLinux: You don't waste your time ;) Though, you should FIRST finish your modelling...
Then, probably lighting, cam position and finally materials...

Though, maybe when you're gonna use mirrors or such, you might want to add a dummy reflective material (as well as a dummy scattering mat as diffuse + dif trans blend or such) with just roughly the desired colour (if you already know which colour it should have), in order to not suddenly be surprised by unexpected light situations... ;)
_____

That hall is great :D

Post Reply
15 posts • Page 1 of 1

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest