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Indigo Renderer and Indigo RT 3.0.12

Posted: Sat Jul 02, 2011 2:54 am
by fused
This is a Beta release.
If you spot any bugs or problems, please make a post about them in this thread.
Thanks!

Indigo Renderer for Windows 32-bit:
IndigoRenderer_3.0.12_Setup.exe

Indigo Renderer for Windows 64-bit:
IndigoRenderer_x64_3.0.12_Setup.exe

Indigo RT for Windows 32-bit:
IndigoRT_3.0.12_Setup.exe

Indigo RT for Windows 64-bit:
IndigoRT_x64_3.0.12_Setup.exe

Indigo Renderer for Mac:
IndigoRenderer3.0.12_CPU_ONLY.dmg (OSX 10.5, CPU only)
IndigoRenderer3.0.12_CUDA_OPENCL.dmg (for OSX 10.6 and Nvidia GPUs)
IndigoRenderer3.0.12_OPENCL.dmg (for OSX 10.6)

Indigo RT for Mac:
IndigoRT3.0.12_CPU_ONLY.dmg (OSX 10.5, CPU only)
IndigoRT3.0.12_CUDA_OPENCL.dmg (for OSX 10.6 and Nvidia GPUs)
IndigoRT3.0.12_OPENCL.dmg (for OSX 10.6)

Linux builds will follow.

Changelog:

3.0.12
* Added Glass Acceleration for path tracing (also works with GPU mode).
* Added console build for Indigo RT.
* Fixed crash with OpenGL drawing and camera movement.
* Fixed operator overloading issues in some cases in ISL, added gt, lt, eq etc.. for floats.

3.0.11
* Added voronoi and gridNoise ISL functions.
* Added uninstaller.


Some comparison images for the new PT glass acceleration.
Both rendered on 2 machines for 5 minutes with GPU mode.

Glass acceleration on:
glass_accel_on.png
Glass acceleration off:
glass_accel_off.png

Re: Indigo Renderer and Indigo RT 3.0.12

Posted: Sat Jul 02, 2011 3:37 am
by StompinTom
Eesh that's very good news!

Re: Indigo Renderer and Indigo RT 3.0.12

Posted: Sat Jul 02, 2011 3:51 am
by pixie
PT has become a Monster mode!!

Re: Indigo Renderer and Indigo RT 3.0.12

Posted: Sat Jul 02, 2011 7:07 am
by Xaon
My PC is blocked with the launching of one returned, obliged to start again with the button…

Windows 7 32 bits
Athlon 6000+ to 3.0 GHz
HD Radeon 5770 1Go

Is it what the concern?

Re: Indigo Renderer and Indigo RT 3.0.12

Posted: Sat Jul 02, 2011 9:54 am
by CTZn
"returned" = render ;)

1: does it happen every time ?
2: does it happen with 3.0.10 ?
3: after this error and before launching another render please copy the content of log.txt (found in C:\Users\*username*\AppData\Roaming\Indigo Renderer) and paste it here.

Re: Indigo Renderer and Indigo RT 3.0.12

Posted: Sat Jul 02, 2011 1:24 pm
by fused
Added builds for Mac OSX 10.5 and 10.6 to first post :)

Re: Indigo Renderer and Indigo RT 3.0.12

Posted: Sat Jul 02, 2011 2:25 pm
by ENSLAVER
Is there a downside to leaving glass accel on all the time? It's awesome.

Re: Indigo Renderer and Indigo RT 3.0.12

Posted: Sat Jul 02, 2011 6:09 pm
by snorky
fused wrote:This is a Beta release.
If you spot any bugs or problems, please make a post about them in this thread.
Thanks!
Pause button don't work for me.
I press pause, move camera and render restart automagically.

Re: Indigo Renderer and Indigo RT 3.0.12

Posted: Sat Jul 02, 2011 7:36 pm
by Xaon
Je vais parler en français ça sera plus simple.

Dès que je lance un rendu via Sketchup en cliquant sur le bouton, Indigo s'ouvre, ça tourne 2 ou 3 secondes et là mon PC se fige entièrement. Là souris ne bouge plus je peux rien faire. Je dois redémarrer à l'arrache avec le bouton... :/

Ca le fait à chaque fois.

P.S : avec la version 3.0.12, je n'avais pas de soucis avant.

Re: Indigo Renderer and Indigo RT 3.0.12

Posted: Sat Jul 02, 2011 10:33 pm
by snorky
Xaon wrote:Je vais parler en français ça sera plus simple.

Dès que je lance un rendu via Sketchup en cliquant sur le bouton, Indigo s'ouvre, ça tourne 2 ou 3 secondes et là mon PC se fige entièrement. Là souris ne bouge plus je peux rien faire. Je dois redémarrer à l'arrache avec le bouton... :/

Ca le fait à chaque fois.

P.S : avec la version 3.0.12, je n'avais pas de soucis avant.
S'il vous plaît dites des composants de votre ordinateur...

Re: Indigo Renderer and Indigo RT 3.0.12

Posted: Sat Jul 02, 2011 11:24 pm
by Xaon
Je tourne sous Windows 7 32 bits avec un Athlon 6000+ un HD Radeon 5770 1Go et 2 Go
de RAM à 800 MHz.

J'ai rien dans le fichier log :

=============================Indigo Started===============================
Fri Jul 01 21:01:56 2011

Edit : En lançant uniquement Indigo sans rendu je n'ai aucun soucis.

Re: Indigo Renderer and Indigo RT 3.0.12

Posted: Sun Jul 03, 2011 12:08 am
by snorky
Xaon wrote:Je tourne sous Windows 7 32 bits avec un Athlon 6000+ un HD Radeon 5770 1Go et 2 Go
de RAM à 800 MHz.

J'ai rien dans le fichier log :

=============================Indigo Started===============================
Fri Jul 01 21:01:56 2011
openCL? oui ou non? avez-vous essayé avec le mode de render CPU?
vous avez installé la dernière driver?

Re: Indigo Renderer and Indigo RT 3.0.12

Posted: Sun Jul 03, 2011 12:21 am
by Xaon
Oui avec la version 3.0 j'utilisais l'accélération GPU et je n'avais aucun problème.
Là le soucis c'est que je ne peux pas la désactiver, car en lançant Indigo seul je n'ai pas accès aux options... :/

Les pilotes de ma carte graphique sont à jour (11.6).

Je vais essayer de repasser à la première version d'Indigo 3.0 (j'ai gardé le fichier), je vous tiens au courant (c'est pas forcément lui qui fige mon PC, mais peut-être un logiciel installé récemment).

Edit : Avec la version 3.0 de base je n'ai aucun soucis.

Re: Indigo Renderer and Indigo RT 3.0.12

Posted: Sun Jul 03, 2011 1:34 am
by CTZn
Xaon wrote:Oui avec la version 3.0 j'utilisais l'accélération GPU et je n'avais aucun problème.
Là le soucis c'est que je ne peux pas la désactiver, car en lançant Indigo seul je n'ai pas accès aux options... :/
Normalement tu as accès aux options après avoir chargé la scène et avant de démarrer le rendu.

Je transmets ton rapport, merci.

Re: Indigo Renderer and Indigo RT 3.0.12

Posted: Sun Jul 03, 2011 1:41 am
by fused
What is the problem?

Translation please? :)